Denna tilläggstjänst till InfoMentor kan spara mycket tid och undvika onödigt pappersarbete vid såväl registrering som uppföljning av ledighetsansökningar för de skolor som väljer att koppla på tjänsten.
Vårdnadshavare (och elever över 18 år) kan ansöka om ledighet direkt via systemet. Ledighetsansökan görs enkelt genom att ange datum/tid samt anledning för ledighet som därefter går vidare till skolan. Skolans personal ser notis om obehandlade ledighetsansökningar så snart de loggat in till InfoMentor. Ledighetsansökningar kan även nås via menyn Kommunikation.
I samband med att personalen granskar en ledighetsansökan kan de godkänna eller avslå begäran och även lägga till kommentar. Personalen kan välja att se elevens tidigare frånvaro som kan ha betydelse för beslutet. När en ansökan godkänts finns en snabblänk för att registrera den framtida frånvaron för eleven.
Spana in filmen om ledighetsansökan här: https://bit.ly/3tX7qIq