SETTdate

Välkommen till SETTdate!

En yta mitt i utställningen för er besökare att mötas, reflektera, diskutera eller bara ”hänga en stund”.

I SETTdate kan du träffa talarna efter varje föreläsning. Här får du chansen att ställa dina frågor direkt till föreläsaren och fördjupa dig i ämnet.

 

Aktiviteter under mässan:

En sagolik skola i SETTdate
Välkommen till ett opretentiöst samtal kring skolan och lärarrollen! Med utgångspunkt i det fantastiska demokratiprojekt som en gång var svensk folkskola samlar vi spännande gäster och resonerar kring frågan; vad är en sagolik skola i framtiden? Samtalet arrangeras av Lärarstiftelsen inom ramen för projektet En sagolik skola, en lekfull exposé över läraryrkets och skolans utveckling över tid, men med blicken vänd mot framtiden. www.ensagolikskola.se 
Onsdag 12:30: Gäster: Patricia Diaz, lärare, författare och föreläsare digitala verktyg. Robbie Graham, lärare och föreläsare moderna lärmiljöer. Santeri Koivisto, lärare, VD TeacherGamingLLC (MinecraftEdu). Moderator: Frida Monsén.
Torsdag 12:30: Gäster: Eva-Lis Sirén, Ordförande Lärarstiftelsen. Johannes Westberg, Universitetslektor vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier Uppsala Universitet. Jennie Jacobi, förstelärare i hållbar utveckling och internationalisering. Moderator: Frida Monsén.

Explore with games in education – Torsdag 4 maj 14.00-15.00 & Fredag 5 maj 11.00-12.00
Lessons learned from over 15,000 schools and MinecraftEdu. What are the dos and don’ts of using games in your class and how the latest tech can help you. Practical examples of execution and what do you need to know about games in order to use them. For these workshop you only need to be curious. We will also touch the topic of how you can use data coming from games with your assessment.

Please bring your mobile phone or table since we are going to be playing a lot. 
Santeri Koivisto, a teacher by background, (M.Ed.) started his career in edtech while playing Minecraft with his students in 2010. Very soon after that started the development of MinecraftEdu that lead to Microsoft taking over the project and building Minecraft Education Edition in 2016. Currently working as the CEO of 5 More Minutes removing the friction educators have when it comes to using games in their work and finally popularizing this powerful media in learning.