Tingelinge utvecklingståget går… – Men vilka är med på färden? 

05 Maj 2017
12.30 - 13.15
SAL M2

Tingelinge utvecklingståget går… – Men vilka är med på färden? 

Styrnings- och ledningsspåret

Att arbeta för att öka barns delaktighet ses som en självklarhet i dagens förskola men hur står det egentligen till med pedagogers delaktighetsarena? Katinka Leo har många erfarenheter av att trampa i klaveret. Hon har upplevt känslan av att formulera tågtidtabeller, starta tåget och tuta lyckligt i tutan. För att halvvägs inse att inte ens hälften är med. Åtminstone inte på samma tåg. Lösningen kan vara att skapa en delaktighetskultur. Att leda utveckling är komplext och kräver mycket kunskap och erfarenhet men för att få med sig människor krävs det att deltagarna upplever en känsla av delaktighet. Vilka är med på tåget och hur vet vi det? Katinka tar oss med in i sina tankar och erfarenheter bakom att skapa en delaktighetskultur.